Monday, March 1, 2010

budak budak zaman sekarang...


Ape perasaan korang bila tengah syok2 layan sepan bob seluar petak, tiba2 ada orang call. tengok no ntah sape2. angkat call dengar suara pompuan cakap bahase omputeh sambil nangis2 dan cakap die rase mcm nak mati je lagi bagus... ahh sudahh... haa tu laa jadi kat aku beberape minggu yg lepas...

menggelabah puyoh aku dibuat nye, dah laa english aku xberape nk betul. dulu time skolah ayat2 bahase inggeris yang paling mantap aku belajar semua berat ke mencarut je. aku cuba jugak untuk mententeramkan si pemanggil, aku tanya nama dia sape. aku slowtalk dgn dia, ape kes jadik mcm ni, kenape nanges2 dan ape lancau lagi laa aku pun dah lupe. sambil die sroott srrott die cerite laa ape yg patot, aku pun buat2 paham je laa... kang kalo aku xpaham kang laen pulak jadi nye... pompuan kalo tengah emo2 ni mcm2 bleh jadi..

setelah kaji selidik dan soal siasat dijalankan rupenye yang call aku tadi tu amoi, die duk johor.. ade prob dgn mak die. ntah la remaje zaman sekarang, cepat sangat berase dgn org tue... biase laa kan, korang pun mcm tu jugak agaknye...hehe... puas jugak laa aku nk pujuk die bagi okay sket... abis badut da lawak aku buat, walaupun cakap dlm talian je... last2 okay jugak die. sempat jugak laa aku bagi nasehat serta motivasi ape yang patot kat die. nak bagi ceramah agame ala2 ustat Ismail Kamus kang xkena tempat pulak... dekat jugak laa dua jam aku melayan kerenah amoi ni...huhh naek bepeluh telinge aku ni duk bekepit dgn henset... hehe bangge kejap aku dpt buat khidmat sosial walaupun org tu aku xkenal... semoga amoi ni xde buat hal dah nanti...

tapi kalo naem yang call aku, nak share masalah2 cintan die sambil nanges2 lap hingus, buat2 ayat merajuk memang aku terajang time tu jugak laa... ko jangan nak mengade la naem...

7 comments:

deus X machina said...

Camne lak minah tu tau nombor aok
Aok ada letak nombor aok kat mana2 majalah ke....erk888

Aiwontdispleymainem said...

hek

Awish said...

ntoh laa...die silap dail sebenornye... tapi da srrottt srrott ter xkan koi nk membiorkan pulok...

Din Guerreroz said...

bagus2... barulah 1 malaysia... hehheh...

LyA SaFaR said...

aku setuju

Awish said...

koi sentiase membantu sesiape yg memerlukan bantuan... :)

saplo said...

bape no amoi tue. koi rase dier kene amek kaunseling susulan dgn koi .. mntk no dier... comei dop.. dier ander fb dop?