Thursday, October 15, 2009

Aku dah start membela...



Jangan ingat aku bela saka plak kay... malam tadi, boring punye pasal aku layan fesbok... macam haram!!! bersepah sepah kuiz lahanat terpancut dari home fesbok aku... semua macam xcukup kaseh sayang mase tadika... lagi pulak kuiz atuk nujum tu, macam pundek... aku memang xberape nak bekenan join kuiz2 lahanat ni... boleh merencatkan pertumbuhan minda bak kate iklan susu dalam tibi...

so aku amik inisiatif sekadar buat visit dekat page member2 aku je, komen2 ape yg patut... kutuk2 sket bagi line panas...hehe... tengah sedap mengomen tu (bukan beromen kay) aku ade laa terpandang satu application tu, name die happy aquarium... waaa aku memang suke bab2 ternak menatang nih... tambah pulak ikan... bak kate orang, boleh bagi ketenangan jiwe dan rage, ntah yer ntah tidak aku xtau... aku penah jugak dulu
mase kecik2, aku dgn adik aku bela ikan emas dlm aquarium kecik... memang seronok laa tgk ikan tu, tapi xdan sehari ikan emas tu da buat aksi kuak lentang ala2 michael phelps dlm acara renang olimpik... ntah ape salah aku xtau, sudahnye aku bela ikan puyu je...

okay berbalik kepade fesbok tadi, bile aku da runnning application tu... dapat laa aku bela empat ekoq ikan yang kawaiii (comel bak kate org jepun) semua... memang terase ketenangan main natang ni, tengok ikan2 aku tu berenang renang bebas... jadi aku try laa discover lagi pasal game ni... ceh kene latih pulak menatang ikan ni,banyak songeh rupenye... ade satu part dalam latihan tu, aku kene bawak ikan aku jalan2 dlm laut sambil kene elak benda2 haram jadah yg ada dlm laut tu... macam2 ade... ade tangan beruang, ada periuk api, tong acid, semua aku kene elak... macam nak bagi ikan aku mampos cepat je game ni... rupenye yer laa, xsempat enam langkah ikan aku berjalan, da terlanggar periuk api...ape nak kate, bersepai laa ikan comel aku tu... nak haram sungguh game ni... bukan sekali, mau dekat 3-4 kali ikan aku bersepai... bagero betol... aku karate keyboard aku tande marah... hilang ketengan jiwe dan rage... mau nye jadi ikan pekasam ikan aku tuh... sudahnye aku quit latihan suruh ikan aku tu main guli je dgn kawan2 die... okay ye anak ikan2, esok aku main lagi...
(ni laa salah sekoq dr ikan aku...mate die lebam sebab byk langgar periuk api..name die sleman)



No comments: