Wednesday, November 17, 2010

Berbelog Di Malam Raye...

gua selalu tengok dalam tibi asal tak dapat balik raye je nk sedih, nak nangis, nak emo2... sebagai seorang perantau hati kena kental, jiwa kena lasak, muka kena tebal... lagu dendang perantau gua tolak tepi, malam2 raye ni sedap jugak kalau layan Meling-Meling dendangan Anok Semantan, lebih harmoni dan segar serta berirama dum dum tak yang membuatkan kaki gua tak berhenti menggayakan ketukan double pedal Dave Lombardo...

Hajat gua nk bertakbir di surau berhampiran terpaksa gua lupakan memandangkan pukul 8.00 malam gua masih di Hospital Serdang, tempat gua berkhidmat kepada masyarakat setempat mahupun antarabangsa... sebelum balik rumah gua layan nasik kontrek/bujang sepam dulu bagi perut sedap2 lepak orang kata, sampai rumah gua mandi bagai siap2 nk henjut keluar pulak... ape barang malam raye duduk lepak dekat rumah, gua bukan ade bakar lemang atau bancuh kuih bahulu pun...

sebagai warga yang tak berape nk KL gua pun buat keputusan layan downtown Cheras sepam, pusing2 usyar awek denyut... Downtown Cheras memang terkenal dengan awek2 denyut dia, cerah mata gua tak payah pakai eyemo moist dah... haha lepas sambar jersi Arsenal sepam gua terus gerak pusing2 KL town tengok feel orang KL...

Perghh orang KL memang tak reti raye ke, deepavali ke, puase ke... memang meriah dua puloh empat jam... pukul 2 pagi gua tengok steady lagi diorang bersibai dekat dataran merdeka tengah ragut rumput...memang steady diorang ni... yang pakai kereta pakat tayang abis segala aksesori, yang pakai motor pakat lintang tengah jalan macam bapak diorang punya jalan... mungkin dulu bapak/atok diorang sama2 kerja dengan Kapitan Yap Ah Loy masa KL bru nk menjadi kot...

Ahh gua rase dah lewat ni, esok nak henjut kutip duit raye dekat misi2 dengan dokter dekat hospital pulak... haha esok raye weh!!!

No comments: