Friday, July 30, 2010

Back To Basic

katun ni pun reti nk lurus n rapatkan saf

Tadi,
Aku dengar,
Mereka juga dengar,
Lantas semua patuh, bangun berdiri,
Berpusu-pusu menuju barisan,
Barisan yang tidak pernah membezakan pangkat dan darjat
Keturunan mahupun warna kulit
Barisan yang bersedia untuk menyembah Yang Satu

Alhamdulillah ramai yang ke masjid menunaikan solat Jumaat, wajib tu. Yang mana kerja, dia berhenti seketika, yang mana berniaga, tutup sebentar, yang mana tidor, pandai2 laa bangun siap2 ke masjid. Tapi aku xnafikan, dekat2 waktu solat jumaat tu, memang makin sedap pulak tidornya...haha itu syaitooon punya kerja laa tu..

Tapi setiap kali hari jumaat aku perhatikan satu benda ni. Nak lurus dan rapatkan saf pun susah ke? Benda basic laa brader. Imam dekat depan dah sound, Lu buat xtau je ye...

2 comments:

madmal said...

adui..
tu lar..
kenkadang org amek sikap sambil lewa..

LoStGuErReRos... said...

nak bg kawan die kat sebelah semayang skali kot...