Friday, June 4, 2010

Suatu ketika semasa solat jumaat

Pernah dengar khutbah jumaat cerita pasal buah buahan tempatan? manggis rambutan langsat durian... haa aku pernah dengar... nak gelak kang hilang pahale pulak, niat i'ktikaf da pasang... sudahnye aku tahan je gelak sampai bergegar perut... Banyak lagi isu2 yang boleh dibentangkan semasa khutbah tu aku rasa, macam mane laa budok2 mude nk minat dengar khutbah kalau macam ni... tu yang berat ke melepak atas motor sambil isap rokok je... dah gonekan???

harap2 ade laa imam2 mude yg berjiwe mude menggantikan tempat orang2 lame ni, kalau tak bleh ganti rotate pun jadi laa... ade jugak laa kedinamikan dari segi penyampaian, ini tidak, aku dengar pun mengantuk... JAIP ni pun satu, bagi laa teks2 khutbah yang memberangsangkan sket... balik2 cerita yang sama, baik aku lepak kat rumah layan astro oasis...

3 comments:

Azman Karim Sulaiman said...

tu la lu tak tau bai
itu salah satu kempen mempromosikan buah2an tempatan
dah la orang tempat lu asyik makan epal dengan anggur je

xluwiex said...

boleh nk mempromosikan buah buahan tempatan ni tp aku rase tak sesuai laa kalau mase khutbah kan...

Annabelika said...

kutbah tempat aku best. last time cite pasal hutang