Saturday, September 5, 2009

Kenape tibe2 sedap je air tin 100plus ni...

"bos bagi air tin 100 plus satu, pastu on pc no 15 kay"

aku amik air kat kaunter tros bukak n teguk air macam dalam iklan TV tuh…perghh hilang tros rase haus…aku teruskan perjalanan aku ke pc yang aku da mintak tokey tu on tadi… on the way tuh aku nampak due tige orang budak melayu pandang aku lain macam jer,dak kecik pulak tuh… ceh apesal budak nih,macam aku penah ngorat akak diorang je… aku pon teguk lagik air handred pelas tuh…makin sedap pulak rasenyer…sedas, due das aku teguk dengan rakusnya

ntah macam mane tengah best melayan nikmat dgn handred pelas tu tibe2 terlintas dalam kepale hotak aku yang bijak nih, ari ni 1 september 2008 bersamaan dengan 1 ramadhan 1429 hijrah.. rase macam nak bersembur jer air handred pelas yang tengah aku teguk tuh… lahabau betul,camne bleh terlupe ari ni puase…chet…tapi ustat aku penah cakap dulu kalo "ter" minum xpe…huuhh lega sket hati aku..aku aku pegang tin handred pelas tuh goyang2 sket…baru suku abis,naseb baek aku tak hantam sampai abis (dalam ati aku nape tak abiskan jer air tuh baru teringat ari ni puase..hehe)

dengan muke tebal 14 inchi terus aku campak dari jauh air tin handred pelas yang lahanat tuh ke dalam tong sampah berhampiran…maruah aku da tercalar di hari pertame puase dek kerane setin air handred pelas…budak2 tadi da pandang serong kat aku…pundek ayang betul…

aku da rase macam nak mencarut dalam hati tapi xbaek mencarut time bulan pose nih,kang lagik kurang pahale puase aku yang da tinggal separuh dek kerane air handred pelas tadi… heh ni laa akibatnyer kalo tak ikut cakap mak…mak aku suh gi bazar ramadhan beli mentabok (murtabak) aku bedal lencong g cc…da dapat merase handred pelas due das…

note; air handred pelas akan berase lebih lazat kalau diminum di waktu tengah ari di bulan puase!!!


(entry ni aku amik dr blog friendster aku)

3 comments:

Raja Ahmad Saifulizam said...

itu la dinamakan rezeki perut and tekak di tengahari bulan puase. x ramai dpt menikmati hidangan seperti itu melainkan otang telah ditakdirkan sahaja..tq

Din Guerreroz said...

ke aok saje2 wat minum ni??? musykil koi... haha...

Warxdestroyer said...

Ckp je la ko mmg sengaje x pose..